Our album was reviewed in the September 2008 issue of Italy's Blowup magazine. Here's the translation (thanks Paz and sister):
Rob Laurie (guitar, percussion, voice) Ian Miles (analogue synthesiser, bass) and Phil Turnbull (analogue synthesiser) are three mature Australian musicians who have an academic experience behind them of jazz and new wave, have played together under the stage name of “A Slow Rip” since 2002 and have produced 7 CD-Rs, arriving only now with their official debut with this double which collates the best moments.
Theirs is an ambience created on the whole with analogue instruments which follow the line between the cosmic German (Tangerine Dream) and certain dark isolationist drifts (Lustmord) wrapping the listener in a tangle which for brief moments dangerously leaves one in a somewhat lackadaisicalness (especially the initial pieces), but then fully redeems itself with the sudden crude rock (Give Me A Warning), beautiful percussion sections (Kalimbah Tweak ) and hypnotic electronic guitar, excellently made (The Court on the Left, The Freeway Temple) all the material focuses almost entirely on the second CD, clearly better than the first CD.
(7) Stephen I. Bianchi
or, for the Italian speakers, the original:
Rob Laurie (chitarra, percussioni, voce), Ian Miles (synth analogico, chitarra, basso) e Phil Turnbull (synth analogico virtuale) sono tre maturi musicisti australiani con alle spalle esperienze accademiche, jazz e new wave che suonano insieme con la ragione sociale A Slow Rip dal 2002 e hanno prodotto sette CD-R arrivando solo oggi alluscita ufficiale con questo doppio che ne raccoglie i momenti migliori.
La loro una ambient realizzata per intero con strumenti analogici che sta sul filo tra la cosmica di stampo kraut (Tangerine Dream) e certe scure derive isolazioniste (Lustmord), avvolgendo lascoltatore in un viluppo che se per brevi tratti si pericola in qualche leziosit (soprattutto i pezzi iniziali) sa poi redimersi ampiamente con improvvise crudelt rock (Give Me A Warning), belle sezioni percussive (Kalimbah Tweak) e ipnosi chitarristiche ed elettroniche di notevole fattura (The Court On The Left, The Freeway Temple), tutti materiali concentrati quasi per intero nel secondo CD, nettamente migliore del primo.
(7) Stefano I. Bianchi
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